Content
design: www.akalnik.eu
Posłuchaj fragmentu

Relaksacja

Narodziny MaMy pomogą Ci w praktycznym opanowaniu metod relaksacji:

  • za pomocą oddechu
  • za pomocą naprzemiennego napinania i rozluźniania poszczególnych partii Twojego ciała – “trening Jacobsona”

Dzięki powyższym metodom przywrócisz równowagę psychosomatyczną swojemu organizmowi.

Kojący wpływ relaksu

Bycie Mamą to najważniejsza rola, jaką kobieta pełni w swoim życiu. Wiąże się z nią nieodzownie odpowiedzialność za rodzące się nowe istnienie ludzkie. Presja fizyczna i psychiczna, której doświadczają kobiety w okresie ciąży wywołuje zmienne stany emocjonalne. 

Psychologowie dowodzą, iż ciąża i poród wywołują u kobiet ciężarnych silne przeżycia emocjonalne, często zwiększone napięcie psychiczne oraz lęk. Dzieje się tak za sprawą przeciwstawnych uczuć, które przeżywają (radość i strach, oczekiwanie i wątpliwość), obaw o zdrowie Dziecka, wahań poziomu hormonów. Wreszcie zmianom, które nastąpią w życiu przyszłej Mamy oraz jej najbliższych.

Według badań naukowych samopoczucie psychiczne przyszłej Mamy jest bardzo ważnym czynnikiem dla prawidłowego rozwoju Dziecka. Mamę z rozwijającym się w jej łonie Maleństwem łączy komunikacja psychiczna i hormonalna. Gdy Mama odczuwa stres, hormony stresu krążą w jej krwioobiegu. W przypadku długotrwałego trwania takiego stanu, wpływa on bezpośrednio na kształtowanie się układu nerwowego płodu. Podobnie jest w przypadku relaksu psychicznego i odprężenie się Mamy- wprowadza on również Dziecko w stan relaksu.

Zrelaksowana i radosna Mama oznacza zrelaksowane i spokojne Dziecko.

Istnieją metody przezwyciężania wewnętrznego stresu i napięć. Odpowiedzią, która pozwoli Ci zniwelować te uczucia i pogodnie przejść przez okres ciąży, wzmacniając jednocześnie więź z Dzieckiem jest głęboka relaksacja. Relaksacja opiera się na współpracy ciała i umysłu.

Efektem procesu relaksacji jest relaks- stan fizycznego i psychicznego odpoczynku, gdzie następuje głębokie odprężenie układu mięśniowego, nerwowego i psychiki ludzkiej. Podczas relaksacji ciało i umysł odpoczywają. Cechuje go również zmniejszenie ciśnienia krwi i tempa pracy serca oraz pogłębienie i wyrównanie oddechu.

Zgodnie z opinią naukowców już kilkanaście minut dziennie poświęconych na relaks odnosi bardzo pozytywne efekty na naszym zdrowiu. Korzyściom, jakie płyną z praktykowania relaksacji jest polepszenie stanu zdrowia, uwolnienie się od nadmiaru stresów i uspokojenie myśli.